Starten på det nye Rotaryåret



Den 2. september møttes klubbmedlemmene til det første ordinære klubbmøtet i Giske Rotaryklubb i rotaryåret 2021-22. Så kjekt å møtes igjen!

Klubbens President, Oddvin Remme, ønsket velkommen før det ble gjennomført en markering i forbindelse med bortgangen til klubbmedlem Kjetil Molnes. Oddvin spilte av en innspilling av sangen som Kjetil hadde laget om Vigra og klubbmedlemmene avsluttet denne markeringen med 1 minutts stillhet.

Årsaken til at det hadde dratt litt ut i tid før vi igjen kunne møtes, er ferieavvikling og avklaring rundt nye lokaler.

Dette første møtet var planlagt som et drøftings-/medlemsmøte og nye lokaler for klubben var det som først ble tatt opp. Styret i klubben har vurdert det som problematisk å bruke lokalene på Valderøy barneskule grunnet pandemien. Det har også vært tatt opp i styresammenheng tidligere at en skulle ønske at en hadde et klubblokale der en kunne holde sosiale lag. Styret har derfor kikket rundt etter nye lokaler og har landet på nye lokaler på Mjølner samfunnshus. President Oddvin orienterte om prosessen og avtalen med husstyret på Mjølner.

I medlemsmøtet ble det også tatt opp at det minker på antall medlemmer i klubbene. Vi er nå 21 medlemmer. Et av forslagene som kan bidra til mer synlighet og større engasjement som kom opp, er å jobbe frem en årlig konferanse. Gunnar Kvalsund fikk i oppdrag å vurdere dette nærmere og etablere en egen styringsgruppe for et slikt prosjekt.

Kommende torsdag, den 9. september, kommer Distriktsguvernør Hans Olav på besøk. Vi gleder oss! 


 
En reise i andre kulturer

24. mai 2019

En reise i andre kulturer

Vår kjære klubbsekretær, Ludvig Kåre, har hatt en spennende yrkeskarriere. På klubbmøtet den 23. mai delte han mange gode historier med oss fra den tiden han jobbet som serviceingeniør og reiste verden rundt.