Starten på det nye Rotaryåret

Klubbens President, Oddvin Remme, ønsket velkommen før det
ble gjennomført en markering i forbindelse med bortgangen til klubbmedlem Kjetil
Molnes. Oddvin spilte av en innspilling av sangen som Kjetil hadde laget om
Vigra og klubbmedlemmene avsluttet denne markeringen med 1 minutts stillhet.
Årsaken til at det hadde dratt litt ut i tid før
vi igjen kunne møtes, er ferieavvikling og avklaring rundt nye lokaler.
Dette første møtet var planlagt som et
drøftings-/medlemsmøte og nye lokaler for klubben var det som først ble tatt
opp. Styret i klubben har vurdert det som problematisk å bruke lokalene på
Valderøy barneskule grunnet pandemien. Det har også vært tatt opp i
styresammenheng tidligere at en skulle ønske at en hadde et klubblokale der en
kunne holde sosiale lag. Styret har derfor kikket rundt etter nye lokaler og
har landet på nye lokaler på Mjølner samfunnshus. President Oddvin orienterte
om prosessen og avtalen med husstyret på Mjølner.
I medlemsmøtet ble det også tatt opp at det minker på antall
medlemmer i klubbene. Vi er nå 21 medlemmer. Et av forslagene som kan bidra til
mer synlighet og større engasjement som kom opp, er å jobbe frem en årlig
konferanse. Gunnar Kvalsund fikk i oppdrag å vurdere dette nærmere og etablere
en egen styringsgruppe for et slikt prosjekt.
Kommende torsdag, den 9. september, kommer Distriktsguvernør Hans Olav på besøk. Vi gleder oss!
24. mai 2019
En reise i andre kulturer
Vår kjære klubbsekretær, Ludvig Kåre, har hatt en spennende yrkeskarriere. På klubbmøtet den 23. mai delte han mange gode historier med oss fra den tiden han jobbet som serviceingeniør og reiste verden rundt.